error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Решение проблем со Skyrim

Общая тема для решения проблем с игрой и модами. Здесь можно описать возникшие проблемы и попросить подсказать способ их решения.

Желательно предоставить следующую информацию, чтобы окружающим было легче помочь вам:

1) Конфигурация компьютера.
2) Плагины, желательно в порядке их подключения (мод лист).
3) Описание ошибки*. Желательно, после чего и когда возникла данная ошибка.

* Если графическая, то добавьте скрины (превью).

В том то и дело что я пробовал удалить этот файл, запускал ланчер что он создался снова и пытался загрузить сейв и получал тот же вылет с чистым SkyrimPrefs. Что интересно, так новый ЕНБ на версии 0.251 загрузился, а версии ниже нет.

В том то и дело что я пробовал удалить этот файл, запускал ланчер что он создался снова и пытался загрузить сейв и получал тот же вылет с чистым SkyrimPrefs. Что интересно, так новый ЕНБ на версии 0.251 загрузился, а версии ниже нет.

Чудеса! Может попробовать вернуть ENB, сохранить игру в другой ячейке, например, qasmoke или в таверне, и только после этого отключать ENB?

Решил все такие написать в разделе решения проблем, т.к. сюда более уместно. Так вот, собственно, в чем вопрос. На данный момент никак не поправили дела с уровневыми предметами а в частности с артефактами (неофициальным патчем м.б.)? То есть, «проблема» состоит в том, что квесты на артефакты не хочется рано выполнять, а поздно эти самые артефакты уже и нафиг не нужны будут. Ставить из-за этого какой нить оверхаул (типа Complete Crafting Overhaul) не особо хочется.

У дочери спроси, она тебе все разжует.

Чудеса! Может попробовать вернуть ENB, сохранить игру в другой ячейке, например, qasmoke или в таверне, и только после этого отключать ENB?

Я пробовал загрузить игру, вырубить ЕНБ, сделать сейв, удалить ЕНБ и загрузить тот сейв, но опять натыкался на вылет. На счет таверны не пробовал, но сейв который я грузил был сделан в руинах, то есть не на открытом воздухе. С таверной попробую. Были люди которые тоже жаловались что после установки и удаления ЕНБ 0.250 игра отказывалась загружаться. Для меня самого это секрет так как понимаю что ЕНБ по идее никак на сохранения не должна влиять.

Я пробовал загрузить игру, вырубить ЕНБ, сделать сейв, удалить ЕНБ и загрузить тот сейв, но опять натыкался на вылет. На счет таверны не пробовал, но сейв который я грузил был сделан в руинах, то есть не на открытом воздухе. С таверной попробую. Были люди которые тоже жаловались что после установки и удаления ЕНБ 0.250 игра отказывалась загружаться. Для меня самого это секрет так как понимаю что ЕНБ по идее никак на сохранения не должна влиять.

Может остались какие файлы эффектов, неба?

ПРОБЛЕМА у миня пастояно идет дождь везде куда я незайду в тавернах дома в падземельях и даже на салтеиме! как это исправить?

ПРОБЛЕМА у миня пастояно идет дождь везде куда я незайду в тавернах дома в падземельях и даже на салтеиме! как это исправить?

мод на погоду ставил?

Сам уже разобрался, но за ответ спасибо.

Для тех, у кого появилась токая жа проблема:

1. Заходим в «Мои документы\my games\skyrim» и удаляем «SkyrimPrefs.ini» (можете сохранить этот файл перед удалением).

2. Запускаем лаунчер, он выставляет настройки по дефолту.

Заразился вампиризмом, поиграл несколько дней, и тут заметил, что кровь вампира какого-то черта не дает сопротивления ядам и болезням?! Сначала думал, что из-за Realistic needs & diseases, отключил, толку 0, Unblock Activate тоже вырубал, в общем вырубал все моды которые хоть как-то влияют на ГГ. Бестолку. Самое забавное что моды которые меняют вампиризм в не ставил, ну пожалуй кроме Dynamic Vampire Appearance, да и то он по сути ни чего не меняет с геймплейной стороны, да и его отключал. Я просто еще в Dawnguard не начинал, может это задумка, и сопротивление у Лорда появляется. В общем у кого какие мысли на этот счет?

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Сама игра у меня стимовский скайрим легендари эдишин. Скачивал по новой, ставил отдельно скачанную пиратку, все равно этот баг остался. Уже действительно не знаю что делать.

Значит что-то одинаковое в настройках. VSync не отключал случайно?

Значит что-то одинаковое в настройках. VSync не отключал случайно?

В Skyrim.ini не лазил вообще. Да и удалял я все их документов перед установкой по новой.

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Извините. Такой баг или что это, замки не открываются, меню не выплывает при наличии отмычек. Такая тема поднималась здесь но решения я не нашел

В Skyrim.ini не лазил вообще. Да и удалял я все их документов перед установкой по новой.

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Поверь, что я только не делал.

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Может кто скинуть русификатор на SkyRe? Одним файлом пожалуйста, чтобы взять и установить в NMM.

Живи и радуйся всему, что ты имеешь каждый день!

Ведь всем известно: то, что ты имеешь, так сложно оценить.

И все, что нам дается, есть риск принять как должное.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

SSE Engine Fixes (skse64 plugin)

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

7623 comments

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Updating these instructions for 5.3.3+:

BASE REQUIREMENTS: This is an SKSE64 plugin. Therefore, you need to have SKSE64 installed to use this mod. If you don’t have SKSE64 installed or don’t know what SKSE64 is, STOP. DO NOT attempt to install this mod until you know what the hell you are doing. Go learn what SKSE64 is and why you might want it here: https://youtu.be/TTNy9Qr2sOc. Recent installation instructions video here: https://youtu.be/IcBhQcVzCwQ. Come back once you are better educated and have SKSE64 properly installed.

(1) RECOMMENDED: Completely remove all files and uninstall any previous installations of SSE Engine Fixes prior to starting.

(2) DO a fresh download, install and enable/deploy of the required Address Library for SKSE Plugins with your mod manager.
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/32444
If you’re getting error 1114, it’s probably because you don’t have the Address Library installed or properly enabled.

(3) DO download and install the x64 version of the required Microsoft Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2019 (on the web page below, it’s the download that reads x64: vc_redist.x64.exe).
https://support.microsoft.com/en-us/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.
Install it even if you think you already have it installed. Yes, it’s a Windows install. Double click the downloaded file, follow the prompts, and yes you’ll need to reboot. If you’re getting error 126, it’s probably because you don’t have the C++ Redistributable installed.

(5) DO NOT install Part 2 of SSE Engine Fixes with your mod manager. Download it manually and EXTRACT the Part 2 zip, then copy and paste the 3 dll files from there directly into /steamapps/common/Skyrim Special Edition/. DO NOT simply place the zip file in that directory. DO NOT create a folder with the 3 files in that directory. DO NOT place the extracted files in your /Data directory.
OPTIONAL: If you are using Vortex, you can download and install Part 2 using the Mod Manager Download, but before deploying, double click the item in Vortex and change the Mod Type to dinput. Then enable/deploy Part 2.

DO NOT RENAME your skse64 executables. If you have already done so, you will need to CHANGE THE FILE NAMES BACK to the original skse executable names. That means skse64_loader.exe and SkryimSE.exe. Skyrim.exe and adding an INI, as several obsolete guides tell you to do to get skse launching from Steam, WILL NOT WORK. SSE Engine Fixes needs the original skse64_loader.exe and SkyrimSE.exe file names and files.

If you want to launch from Steam, add skse64_loader.exe as a Non-Steam Game. If Steam is open you can also launch skse64_loader.exe from a shortcut or from the mod manager and still get achievements in your Steam SSE Library and the overlay. The original Steam SSE page will always execute the standard launcher, but you can still see your achievements and screenshots there if you launch via skse64 using one of these other methods.

If you are getting Error 193, you are running an Oldrim plugin and need to uninstall it and find the SE version:
https://www.reddit.com/r/skyrimmods/comments/bur1u7/script_extender_log_reports_incompatible_plugins/

Источник

Been trying to figure this out ever sense I started trying to use the Script Extender (Alpha release, so I don’t expect everything to work perfectly). Whenever I load my save for the first time using script extender, I get this message.

Failed to read from, or write to, your settings profile. Settings profiles store all of your WL settings. This is most likely due to not having folder read/write permissions to Skyrim/Data/SKSE. For Mod Organizer users, it would be your Mod Organizer/overwrite/SKSE directory. You can also try to run Skyrim as an Administrator.

You should resolve this problem before continuing. The author cannot fix this problem.

So, I take it I need to have some files not listed as read-only. So, I went to steamapps/common/Skyrim Special Edition/Data and removed «read-only» from everything within that folder (the folder and folders inside are read-only, but files inside are not read-only). I also went to Documents/My Games/Skyrim Special Editon/ and did the same thing for that SKSE folder. So far, that didn’t fix my problem. So, I also went to C:\Games\Nexus Mod Manager and selected the SkyrimSE folder and turned off Read-only just to see if that would help any, which it didn’t.

So, I’m wondering if anyone else out there knows exactly what SKSE folder it’s talking about? Also, SkyrimSE.exe, SkyrimSELauncher.exe, and skse64_loader.exe are all set to run as Administrator. Odds are, there is something small I’m overlooking. Any help is appreciated.

Just noticed others are having the same problem with Wearable Lanterns running with Script Extender. It appears to be a compatibility issue with Script Extender. Figures it would be the last stone I’d turn over.

has this issue been resolved. I cannot overcome this read/write issue either. I am sure this is new since I loaded SKSE

It’s not an issue at all, just an annoying inconvenience you get the message every time you boot the game. Apparently, the error message seems to be the only error the mod has, as for the rest it works like it should, with both the options in the Magic Items menu as well as in the SkyUI menu working properly.

It’s not an issue at all, just an annoying inconvenience you get the message every time you boot the game. Apparently, the error message seems to be the only error the mod has, as for the rest it works like it should, with both the options in the Magic Items menu as well as in the SkyUI menu working properly.

That’s good to know. Thank you.

If you can’t read the MCM menu try this trick It allowed a couple of my mods, Frostfall, Campfire and Wet and Cold to run normally again by fixing the text in the MCM menu and they make mention of Wearable Lanterns also. Good luck.

I hope that works for you all too.

no more error mesages and all mods works properly.

I hope that works for you all too.

no more error mesages and all mods works properly.

Your «solution» doesn’t work for me. Besides, the Lanterns mod works as it should, except that you get a non-sense error message at each start/load of the game.

If you can’t read the MCM menu try this trick It allowed a couple of my mods, Frostfall, Campfire and Wet and Cold to run normally again by fixing the text in the MCM menu and they make mention of Wearable Lanterns also. Good luck.

Apparently the SE port doesnt recognize skyui’s special edition version and when you boot the game wearable lanterns tries to find SkyUI.esp (instead of SkyUI_SE.esp). However this will only f*** up the MCM menu but not the gameplay.

error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Смотреть картинку error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Картинка про error failed to read install path error 234 skyrim что делать. Фото error failed to read install path error 234 skyrim что делать

Источник

Error failed to read install path error 234 skyrim что делать

The game is not affected because I hardly ever use the first person, but I’m curious to know what causes the errors

Checking engine version
Engine is up to date
Version Code: 2281-1723

Initializing behavior generation

Mod Checked 1: nemesis
Mod Checked 2: dscgo
Mod Checked 3: gender
Mod Checked 4: na1w
Mod Checked 5: rthf
Mod Checked 6: tkuc
Mod Checked 7: tudm
Mod Checked 8: zhit

Mod installed: CriticalHit
Mod installed: FNISSexyMove
Mod installed: FNIS_PCEA2
Mod installed: XPMSE

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\animations\DynamicAnimationReplacer\_CustomConditions\70100\1hm_idle.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\animations\DynamicAnimationReplacer\_CustomConditions\998\1hm_idle.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_backward.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_backwardleft.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_backwardright.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_forward.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_forwardleft.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_forwardright.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_left.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\roll_right.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_backward.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_backwardleft.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_backwardright.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_forward.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_forwardleft.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_forwardright.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_left.hkx

WARNING(1027): 32bit hkx file detected. This file is not supported by current skyrim’s architecture
File: C:\Games\Steam\steamapps\common\Skyrim Special Edition\Data\meshes\actors\character\_1stperson\animations\sidestep_right.hkx

Running script: SexyMove detector.py
Running script: XPMSE detector.py

Behavior generation complete: 23 second(s) taken

Источник

Error failed to read install path error 234 skyrim что делать

So I’m at a loss, but probably too ignant to find the solution. I have recently installed LOOT for use with MO2 and am having trouble getting it to recognize Skyrim SE.

The error I receive is below:
«Error: Game-specific settings could not be initialised. Cannot set the current game: the game with folder «Skyrim Special Edition» is not installed.»

This occurs regardless if I have «Autodetect» or «TES V: Skryim Special Edition» selected as the Default Game.

Not sure what I’m missing but LOOT is not recognizing the game. Any other troubleshooting tips would be very much appreciated. If I find the answer before anyone responds I’ll be sure to leave a comment detailing how I fixed it.

SOOOOOOOOOOO Ladies and gentlemen, I am certifiably an utter moron. I was in such a hurry to mod skyrim special edition that I never launched the f****ing game through steam. I found this suggestion by reading through the r/skyrimmods wiki. link here: https://www.reddit.com/r/skyrimmods/wiki/begin2#wiki_load_order

Thanks to the two of you who took the time to respond. Hopefully my suffering will not be in vain and some other poor sod like me will stumble on this post and find it useful. Cheers!

TL;DR:
IN ORDER FOR LOOT TO RECOGNIZE YOUR GAME YOU MUST RUN IT AT LEAST ONCE THROUGH STEAM! JUST OPEN IT THROUGH STEAM, LET THE SPLASH MENU LOAD, AND THEN EXIT.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *