mingameversion 105 в mindustry что такое

V6 mods don’t load #2529

Comments

Slotterleet commented Sep 10, 2020

Platform: Android

Build: The build number under the title in the main menu. Required. BE 9623

Issue: Explain your issue in detail. Mod(s) with minGameVersion: 105 don’t load

Steps to reproduce: How you happened across the issue, and what exactly you did to make the bug happen.

Link(s) to mod(s) used: The mod repositories or zip files that are related to the issue, if applicable. https://github.com/TheSlaylord/GoldMod/tree/6.0

Save file: The save file you were playing on when the bug happened, if applicable. None

Crash report: The contents of relevant crash report files. REQUIRED if you are reporting a crash. This isn’t a crash

Place an X (no spaces) between the brackets to confirm that you have read the line below.

The text was updated successfully, but these errors were encountered:

C0D3Giant commented Oct 18, 2020 •

Build: The build number under the title in the main menu. Required. BE 9623

Issue: Explain your issue in detail. Mod(s) with minGameVersion: 105 don’t load

Steps to reproduce: How you happened across the issue, and what exactly you did to make the bug happen.

Link(s) to mod(s) used: The mod repositories or zip files that are related to the issue, if applicable. https://github.com/TheSlaylord/GoldMod/tree/6.0

Save file: The save file you were playing on when the bug happened, if applicable. None

Crash report: The contents of relevant crash report files. REQUIRED if you are reporting a crash. This isn’t a crash

Place an X (no spaces) between the brackets to confirm that you have read the line below.

there isn’t any mod for v6. yet

v6 build is 108
the mods your using is for 105
edit: the game files on v6 is different than v5 and your mods are for v5

Slotterleet commented Oct 18, 2020

Platform: Android
Build: The build number under the title in the main menu. Required. BE 9623
Issue: Explain your issue in detail. Mod(s) with minGameVersion: 105 don’t load
Steps to reproduce: How you happened across the issue, and what exactly you did to make the bug happen.

Link(s) to mod(s) used: The mod repositories or zip files that are related to the issue, if applicable. https://github.com/TheSlaylord/GoldMod/tree/6.0
Save file: The save file you were playing on when the bug happened, if applicable. None
Crash report: The contents of relevant crash report files. REQUIRED if you are reporting a crash. This isn’t a crash
Place an X (no spaces) between the brackets to confirm that you have read the line below.

there isn’t any mod for v6. yet

v6 build is 108
the mods your using is for 105
edit: the game files on v6 is different than v5 and your mods are for v5

@C0D3Giant, please note that this was posted on the 10th September! Build 108 did not exist that time!

Источник

Mingameversion 105 в mindustry что такое

Начните кампанию, перейдите на отправную точку и начните игру.

Сейчас будет объяснение интерфейса:

На интерфейсе закончили, приступаем к строительству!

У вас обычно будет ядро ‘Осколок’ (на некоторых картах будет готовое проставление меди)

Сначала, найдите рядом с собой медь, и постройте там бур (Выберете значок дрели, выберете первый бур и постройте на источнике меди.

Проведите конвейер к ядру. Поздравляем! Вы создали свою первую фабрику! Единственное что она даёт, это медь (Вам не кажется, что слишком много слов медь в странице?)

Постройте защиту, нажмите на дерево технологий и изучите медную стену выберите знак щита, и поставьте стены во всех проёмах рядом с ядром. Поставьте турели, нажмите первый значок в строительстве и выберите двойную турель, Найдите ЕЩЁ меди и теперь подсоедините его к турелям к внутренней стороне ядра рядом с стенами. Поставьте маршрутизатор от одного блока на стене, Ставьте за турелями маршрутизаторы, проведите линию от главного маршрутизатора к остальным. Повторите процедуру меди для свинца. Пока, улучшайте оборону и ставьте рассеиватели (на других локациях) заряжая их свинцом. Ждите и после достижения нужных ресурсов и изучения некоторых технологий отправляйтесь в ледяной лес.

Name Changes

Variable & Class name changes

The Plugin class has been moved into the mod package, as the old package only contained a single class anyway.

Removal of «on» prefix for Call methods

All remote invocation methods in Call have had their «on» prefix removed. For example:

New Player System

6.0 Migration Guide

If you are a plugin or mod developer for 5.0, you may have noticed that your content no longer functions correctly in 6.0. This is due to numerous internal changes and additions, which will be documented here.

Variables and Constants

Variables and constants are essentially «containers» of values. Each one has a name and value. Mindustry has variables which can be set by the user and their code, and constants which are set only by the processor and cannot be changed by the user.

To find out the possible data or parameter types of a variable or constant, see the Glossary.

General Changes

Minimum Game Version

All mods must now specify minGameVersion with a value of «105» or above to be loaded. This is to ensure that outdated mods do not get loaded. Simply add minGameVersion: «131» to your mod.hjson file.

Mindustry Modding Guide
Modding documentation for Mindustry v104 (0cbd9a1fc)

Mindustry mods are simply directories of assests. There are many ways to use the modding API, depending on exactly what you want to do, and how far you’re willing to go to do it.

You could just resprite existing game content, you can create new game content with the simpler Json API (which is the main focus of this documentation), you can add custom sounds (or reuse existing ones). It’s possible to add maps to campaign mode, and add scripts to program special behavior into your mod, like custom effects.

To make mods all you really need is any computer with a text editor.

1.1 Directory Structure

Your project directory should look something like this:

Every platform has a different user application data directory, and this is where your mods should be placed:

Note that your filenames should be lowercased and hyphen separated:

1.2 Hjson

1.3 mod.json

At the root of your project directory, you must have a mod.json which defines the basic metadata for your project. This file can also be (optionally) named mod.hjson to potentially help your text editor pick better syntax highlighting.

1.4 Content

At the root of your project directory you can have a content/ directory, and this is where all the Json/Hjson data goes. Inside of content/ you have subdirectories for the various kinds of content, these are the current common ones:

Note that each one of these subdirectories needs a specific content type. The filenames of these files is important, because the stem name of your path (filename without the extension) is used to reference it.

Furthermore the files within theseb content/ /* directories may be arbitrarly nested into other sub-directories of any name, to help you organize them further, for example:

The content of these files will tend to look something like this:

fieldtypenotes
typeStringContent type of this object.
nameStringDisplayed name of content.
descriptionStringDisplayed description of content.

Other fields included will be the fields of the type itself.

1.5 Types

Types have numerous fields, but the important one is type ; this is a special field used by the content parser, that changes which type your object is. A Router type can’t be a Turret type, as they’re just completely different.

type can be refer to the actual type field of the object. A type may also refer to other things like float is a type so it means you can type 0.3 in a field.

1.6 Tech Tree

Much like type there exist another magical field known as research which can go at the root of any block object to put it in the techtree.

1.7 Sprites

Sprites can simply be dropped in the sprites/ subdirectory. The content parser will look through it recursively, so you can organize them how ever you feel.

Another thing to know about sprites is that some of them are modified by the game. Turrets specifically have a black border added to them, so you must account for that while making your sprites, leaving transparent space around turrets for example: Ripple

1.8 Sound

Custom sounds can be added through the modding system by dropping them in the sounds/ subdirectory. It doesn’t matter where you put them. Two formats are needed:

Here’s a list of built-in sounds:

1.9 Dependencies

You can add dependencies to your mod by simple adding other mods name in your mod.json :

To reference the other mods assets, you must prefix the asset with the other mods name:

1.10 Bundles

An optional addition to your mod is called bundles. The main use of bundles are give translations of your content, but there’s no reason you couldn’t use them in English. These are plaintext files which go in the bundles/ subdirectory, and they should be named something like bundle_ru.properties (for Russian).

The contents of this file is very simple:

If you’ve read the first few sections of this guide, you’ll spot it right away:

List of content type:

List of filenames relative to languages:

1.11 Markup

The text renderer uses a simple makeup language for coloring text.

Built-in Colors

1.12 Schematic

As of now, the only purpose of schematics is to give a zone a loadout.

1.13 Scripts

1.14 GitHub

Once you have a mod of some kind, you’ll want to actually share it, and you may even want to work with other people on it, and to do that you can use GitHub. If you don’t know what Git (or GitHub) is at all, then you should look into GitHub Desktop, otherwise simply use your favorite command line tool or text editor plugin.

All you need understand is how to open repositories on GitHub, stage and commit changes in your local repository, and push changes to the GitHub repository. Once your project is on GitHub, there are three ways to share it:

1.15 FAQ

1.16 Change Log

This is a log of changes done on the Mindustry Master branch that affected the modding API. The sections are ordered by date commited, and provide a description of what was changed, with a link to the diff on Github.

Mar 5

[ commit Tech tree balance ]

Feb 11

[ commit improved battery brightness display ]

Jan 24
Jan 23
Jan 22

[ commit added default ore flags for modded ores ]

Jan 19

[ commit cleanup of scripts ]

Jan 14
Jan 08
Jan 07
Jan 04

[ commit merge remote-tracking branch ‘origin/master’ ]

Jan 03

[ commit use findAll to iterate through mod content ]

Dec 12

[ commit add liquid void block ]

Dec 09

[ commit Removed unnecessary unit types ]

Dec 08

[ commit Merge branches master and rhino-js-suffering ]

Dec 04

[ commit Added experimental server block syncing ]

Nov 26

[ commit Texture overrides / Potential mod texture binding optimizations ]

Nov 22

[ commit Switched to hjson extension ]

Nov 22

[ commit Added optional mod minimum game version ]

Nov 20

[ commit Better mod parsing ]

Processor Variables and Constants

Constants also hold values, but cannot be changed. Each processor has these constants and variables built-in:

Processor

@this constant Building

A Building Object that represents the processor itself. You can use this with sensor to find various properties about the processor.

@thisx constant number

The x coordinate of the processor.

@thisy constant number

The y coordinate of the processor.

@ipt constant number

The number of instructions executed per tick (60 ticks/second).

@counter variable number

A variable that represents the next line the processor will read code from, equivalent to %IP in x86. It can be changed like any other variable as another way to perform jumps.

An (advanced) example of setting @counter to jump to a function, then jump back to the caller:

Links

@links constant number

A constant that equals the number of buildings linked to the processor. It is changed by the processor when blocks are linked or unlinked.

You can use this along with getlink to loop through all linked buildings, like so:

constant Building

This is really multiple constants, one for each building linked to the processor. They are removed or added whenever a building is unlinked or linked to the processor.

buildingName represents the building’s internal name, which you can find in the rest of the Wiki.

n starts at 1 and increases with each building of that type that are linked. It’s sort of like the n th building of a type.

This can be a little hard to understand, so here are some examples:

You can also view each linked building’s «constant name» over them when the processor is selected.

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

@unit constant Unit

Variables

Creating and Changing Variables

Variables are what their name suggests; a value that can be changed.

Notice how we used the same instruction for both creating and changing variables. This is because if a variable that it’s changing does not already exist, an instruction will create it first. If you know Python, you’ll probably have realized that it works in the same way.

Another example is using sensor : sensor playerX playerUnit @x (or Sensor playerX = @x in playerUnit for the visual editor).

Data Types and Implicit Conversion

The values in variables, of course, have different types that are specific to different sources and purposes, such as Unit for Units, number for any number, etc. You can find a list of all of them in the Glossary.

Mindustry Logic also has this thing with variables called Implicit Conversion. That means that, if needed, it will convert a variable’s value from one type to another.

The print instruction is the only instruction that requires a String as an input, so its rules are stated in its own part of the manual.

Variable Naming

Naming variables properly is an important skill to have when programming in general. It helps to make code easier to read and understand. Thus, that can make it easier for people to learn from or fix your code.

Variable names can contain any typeable character. However, they cannot be purely numbers, since it will instead use the actual number.

When naming variables, make sure they are descriptive yet short. They must describe the value they hold or their purpose. At the same time, they shouldn’t be complete sentences or span the entire page, or be too short that they get confusing. You can use abbreviations, acronyms, or shorter terms to make them more concise.

Everybody has their own specific styles and preferences, but try to learn from good examples of code in mlog and other languages, while at the same time staying close to the common style.

Mindustry получает огромное обновление 6.0

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

На этой неделе Mindustry сильно обновилась, добавив в игру 2019 года массу нового. Система управления юнитами была значительно обновлена, кампания была полностью переработана, появились новые блоки, турели и логическая система для вашей базы, а также новые карты и погодные эффекты для всех старых карт. Подробности об обновлении читайте здесь.

Mindustry, впервые выпущенная в 2019 году, представляет собой хорошо принятый гибрид Tower Defense, RTS и Factory. Он довольно популярен: 97% положительных отзывов почти в 6000 обзорах Steam, и фанаты часто ссылаются на его постоянные крупные обновления функций в дополнение к его уже надежному базовому фундаменту.

Самая дикая часть примечаний к патчу: «В будущем будет добавлено больше планет».

2 World

2.1 Block

Block is the base type of all blocks in the game. All blocks have at least one sprite, which is picked relative to the blocks name.

Fields for all objects that are blocks.

2.2 Consumers

fieldtypenotes
itemStringshorthand for items
itemsConsumeItemsconsume a number of different items
liquidConsumeLiquidconsume a single liquid
powerfloat or ConsumePowerconsume or buffer power
powerBufferedfloatamount of power buffered

2.3 Consume

Abstract type which defines a type of resource that a block can consume.

ConsumeItems

Type to consume ItemStacks.

fieldtype
items[ ItemStack ]
ConsumeLiquid

Type to consume a LiquidStack.

ConsumePower

Type to consume or buffer power.

fieldtypenotes
usagefloatThe maximum amount of power which can be processed per tick. This might influence efficiency or load a buffer
capacityfloatThe maximum power capacity in power units.
bufferedbooleanTrue if the module can store power.

2.4 BlockStorage

Type for blocks which may store a buffer of items or liquid.

2.5 Environment

Environmental blocks are blocks that must be placed from the editor, and they’re the ones that will generally dictate how the game can or will be played. These blocks wont appear on a map unless you’ve built a map to support them.

Floor

Type used for floors themselves or extended to make ores and other things.

Источник

Духовный наследник Factorio? Обзор Mindustry.

UPD: актуально для версии 5.0

Всем привет. Сегодня я расскажу вам об tower-defence песочнице — Factorio Mindustry.

Общая информация

Геймплей

Игра представляет из себя (почти) tower-defence — вы строите защитные сооружения, чтобы защититься от волн.Игровая карта состоит из клеток. На клетках может находится блок (неразрушимое препятствие), булыжник, спора, месторождение. Сами клетки бывают нескольких типов — песок, споровый покров, мелководье, глубокая вода и прочие.

Вы управляете мехом. Если ваш мех уничтожат, то ваш мех через какое-то время окажется на реконструкторе. Есть разные типы мехов: тяжёлые, лёгкие, поддержка.

Для постройки вам необходимы ресурсы. Их можно получить двумя способами — добыча (вручную, с помощью дронов, буров, насосов) и создание из других ресурсов с помощью специальных сооружений.

Транспортировка ресурсов осуществляется с помощью транспортных строений — конвееров, перекрёстков, мостов, катапульт и прочего. В условиях ограниченного пространства приходится максимально оптимизировать транспортные цепочки с помощью средств, данных игрой.

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

Для защиты от волн используются разноообразные турели и дроны специальные постройки. Начнём с турелей. Турелям для работы нужны ресурсы. Турели можно разделить на:

Примечание — некоторые постройки могут принимать воду и криогенную жидкость для охлаждения и увеличения эффективности.

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

Теперь дроны. Дроны производятся в специальных заводах. На каждый завод приходится ограниченное ко-во дронов. Дроны используются для добычи ресурсов, починки и строительства, в качестве атакующих юнитов игрока (ибо типы юнитов у всех одинаковые).

Для работы некоторых зданий(заводов, защитных проекторов и пр.) требуется энергия. Есть разные способы выроботки ее, со своими приемуществами и недостатками.

Вражеские юниты можно разделить на 2 типа: летающие и наземные. Наземные ищут кратчайший путь до вашей базы и следуют по нему. Для того чтобы эффективно сдерживать их следует строить стены.

Воздушные же свободно летают над всеми препятствиями. Их задача — уничтожение источников энергии. Поэтому ваше поле из аккумуляторов — их цель №1.

Я в кампании дошёл до 40 волны. Мне всё ещё не хватало ресурсов, поэтому я решил дождаться 50. Но на 40 волне появился летающий босс, стреляющий ракетами. Тут я подумал, что мне конец, ибо противовоздушных турелей у меня почти небыло. Но босс налетел на моё скопление аккумуляторов. Они были полностью заполнены, поэтому при уничтожении рванули и задели ближайшие. К счастью цепной реакции не последовало. Но мне повезло, ведь именно там стояла моя противовоздушная турель, стреляющая расплавленным металлоломом. Она кое-как справилась, но тут я заметил, что трубы, подающие расплав были сломаны, и выливающееся содержимое поджигает ближайщие трубы. Пришлось сносить всю конструкцию :b

И вот — у вас есть множество средств для достяжения сдерживания волн врагов. Вы можете построить всё что-угодно и как угодно. И тут задаёшься вопросом: «А в чём смысл если даже я и могу сделать иначе, а разницы или нет, или она есть и сущетвенна, поэтому вам придётся использовать одну страту каждый раз?» А я отвечу: «несовсем». Настало время погрузится в тонкости игровых режимов.

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

Игровые режимы

Капмания

В меню кампании вам даётся выбор из разных карт, но сначала будет доступна одна. Для открытия других нужно выполнить специальные условия. Вот вы выбрали карту. Заходите. Осматриваете её и находите, что из ресурсов на карте только свинец, медь и вода. А из построить вы можете только примитивный бур, турель, медные стены и конвееры. А где всё то, что я описывал выше? А его нет… пока что.

Суть кампании заключается в вылазках на карты с определёнными ресурсами, добыче этих ресурсов. После определённой волны вы можете отправить эти ресурсы, и покинуть выстроенную вами базу навсегда. Количество ресурсов, которые вы можете взять с собой, ограничено. За счёт добытых в течении вылазки ресурсов вы открываете новые строения и карты. Ресурсов надо очень много, поэтому вы будете совершать повторные вылазки, отдавая приоретет картам с большим количеством необходимого вам ресурса, ибо для получения некоторых ресурсов на некоторых картах вам предётся создавать усложнённые цепочки.

Пользовательская игра

Включает в себя 4 режима:

У игры имеется мультиплеер.

mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть фото mingameversion 105 в mindustry что такое. Смотреть картинку mingameversion 105 в mindustry что такое. Картинка про mingameversion 105 в mindustry что такое. Фото mingameversion 105 в mindustry что такое

По графике лишний раз распинатся не буду, просто посмотрите gif-ки в спойлерах. В звуковое сопровождение хорошее. Каждый завод по своему шумит, турель стреляет и т.п. Переодически на фоне играет музыка. Она, конечно, не очень выразительная, но в некоторых ситуациях поддерживает атмосферу происходящего.

Личное мнение

Игра мне очень понравилась. Всю игру можно назвать хорошо продуманной. Конечно, она понравится не всем. Но если вам зашла Factorio или Satisfactory, то я настоятельно рекомендую вам ознакомится с ней.

Спасибо за внимание! Если у вас есть вопросы, можете задать их в комментариях.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *