noita что делать со свитками
Гайд по Noita для новых игроков
Noita это еще одна отличная игра в жанре рогаликов. Если вы один из тех кто пытается выжить в Нойте, то у нас есть 5 лучших советов и приемов для начинающих игроков, которые помогут вам начать правильно играть. И этот гайд сделает ваше приключение более понятным.
1. Как работают заклинания в Ноите
Вам нужно выучить все заклинания для успешной игры. У некоторых жезлов могут быть плохие заклинания, но отличные характеристики на нем делают его полезным для других заклинаний. Нойта становится интереснее и сложнее, когда вы смешиваете заклинания с различных жезлов, создавая сильную комбинацию.
2. Как пить в Noita
Прикосновение к любой жидкости заставит вашего персонажа попытаться ее выпить. По умолчанию кнопка S заставляет вашего персонажа пить. Это особенно полезно для игроков, у которых стоит перк Vampirism. Этот перк жертвует одну треть вашего максимального здоровья для восстановления ХП, выпивая кровь. Кроме этого, вы можете набрать любую жидкость в колбу.
3. Как заполнить колбу
Колбы могут содержать практически любую жидкость и элемент. Однако обратите внимание чтоб было достаточно места для жидкости, которую вы пытаетесь собрать. Магазин между уровнями — хорошая возможность наполнить колбу водой.
Если вы хотите проявить творческий подход, то вы должны знать, что у каждого рана есть несколько рецептов для создания особого зелья. Это постоянно меняющаяся комбинация жидкостей может привести к таким эффектам, как исцеление. Это скрытая алхимическая сторона Ноиты.
4. Как восстановить здоровье
Существует не так много способов получить здоровье в игре, кроме восстановления его между локациями. Для начинающих игроков лучший способ получить здоровье — искать специальные артефакты на каждом этаже. Это увеличит ваше максимальное здоровье и даст немного здоровья. В противном случае, вы можете использовать артефакты, которые бафают ваше здоровье:
Важно знать, что некоторые айтемы будут ухудшать ваше здоровье. Например, Glass Cannon ограничивает ваш максимальный запас здоровья до 50.
5. Не спешите
Первые этажи в будут намного легче. Как для начинающих, так и для опытных игроков стоит все полностью изучить. Это хороший способ накопить кучу денег и потенциальных регенераций здоровья. Скорее всего, вы найдете больше жезлов и заклинаний.
Books
This page or section includes possible gameplay spoilers or secrets. Tread carefully.
Books provide some of the hints to the world’s secrets. They are scattered throughout the world. When examined, their text will reveal itself. Further clues are in the Emerald Tablets and various other hidden Glyphs.
Contents
Research Notes [ ]
«One in the lake
One in the tree
One on the island
One under the sun»
Book of Guidance [ ]
«One of my brethren ran away in order to escape our predicament.
They felt our understanding of this world was to be forbidden.
They hid something here, in this room, but.
. I lack the ability to truly see what is here!»
Notes on Grand Alchemy [ ]
This content includes possible gameplay spoilers or secrets. Tread carefully.
Holding the Paha Silmä on the platform will reveal a glowing glyph resembling a mushroom with three eyes in its stalk. Triggering a Fungal Reality Shift on the platform will reveal a second notebook, which reads:
Notes on Grand Alchemy
Among the great alchemical endeavors there are some that,
while not equal to the Great Work, nonetheless are revered greatly
for the deific potence they instill to whomsoever succeeds
in harnessing their power.
The One I am about to discuss calls for a Seed of great promise,
hidden deep within the Soil of this Earth.
Click to show/hide content.
Holding the Paha Silmä on the platform will reveal a glowing glyph resembling a mushroom with three eyes in its stalk. Triggering a Fungal Reality Shift on the platform will reveal a second notebook, which reads:
Notes on Grand Alchemy
Among the great alchemical endeavors there are some that,
while not equal to the Great Work, nonetheless are revered greatly
for the deific potence they instill to whomsoever succeeds
in harnessing their power.
The One I am about to discuss calls for a Seed of great promise,
hidden deep within the Soil of this Earth.
Holding the Paha Silmä on the platform will reveal a glowing glyph resembling a mushroom with three eyes in its stalk. Triggering a Fungal Reality Shift on the platform will reveal a second notebook, which reads:
Notes on Grand Alchemy
Among the great alchemical endeavors there are some that,
while not equal to the Great Work, nonetheless are revered greatly
for the deific potence they instill to whomsoever succeeds
in harnessing their power.
The One I am about to discuss calls for a Seed of great promise,
hidden deep within the Soil of this Earth.
Alchemist’s Note [ ]
Here I’m safe. I am safe.
I left the others behind. And I have locked my research so that only those with real understanding can reach it.
I should not worry. As long as I resist the temptation. I will be safe.
I know my limits. Here I am far away from them.
I should not worry.
Alchemist’s Notebook [ ]
«The one below listens to my songs.
A Cunning Contraption [ ]
A Cunning Contraption
«The secret lies in music!
The key to the heavens’ lock is borne from music all over the world.
And in a way, as above, so below. «
Tome of Essences [ ]
«The four Essences represent the four Elements that form this visible World.
Imbued with their Terrible Power, one may do great deeds,
but one should be Afraid of their destructive Might. To this end,
we have Devised a way to remove these Dangerous Forces; seek it in the West and East.
A Legend also tells that all the Elements originated from the Egg of Sky and return to It one day. «
Book of the Jewel [ ]
«In my dream I saw a great Diamond.
It invited me within, offering me Grand Treasures.
This it said to me:
‘If you wish to follow the Path I show you here, you must bring me one of these Two:
a terrible Curse of Avarice, or the most Singular being in this realm.’
I do not fully understand these words, but I still see the Diamond in my mind’s eye. «
Book of the Key [ ]
Found in the cave with the Refreshing Gourd, beside the Western Cloudscape.
”Once the Key has listened to you, bring it home.
One home in the sky, beyond the invisible steps.
One home in the underworld, below seas of magma. ”
Book of Celestial Bodies [ ]
Located next to the Kuulokivi.
Book of Celestial Bodies
”As with everything else, every celestial body also has its counterpart.
For every golden star is a dark enigma, and for every silvery moon there is a hollow shadow.”
Noita — краткое руководство по основам для начинающих
Краткое описание
Окей, вот некоторые основные вещи, которые нужно знать:
Совет: если не уверены, что делает жидкость, можете распылить ее на врагов или другие жидкости, чтобы посмотреть, что произойдет.
Теперь, в зависимости от заклинания, оно может работать хорошо или съедать ману слишком быстро, поэтому посмотрите на их статистику, чтобы понять, как это работает. Хотя в целом обычные стартовые заклинания с низким уровнем маны, такие как Spark Bolt и Splitter Bolt, хорошо работают с этой вторичной палочкой.
Это были те же самые основы, которые я знал, когда впервые победил в игре, а все остальное пришло из опыта и экспериментов, и это действительно то, что лежит в основе игры. Игра предлагает так много интересного для изучения и так много чистого материала, что все это напрашивается на эксперименты. Я имею в виду, кто знает, какую секретную зону или сумасшедшую комбинацию вы найдете?
Как играть в Noita? Делимся опытом
Играю 15 часов и очень нравится. Клавомышь. Умираю постоянно. Даже если не экспериментировать, умираю в угольных шахтах. Сначала было ещё хуже, пристрелялся, выучил простейшие мудрости. По идее всё понятно, рано или поздно привыкну. Но вдруг пара советов сильно упростит жизнь, не сжигая при этом при этом интригу в кислоте?
Прошу совета по стратегии и тактике игры. Какие-то (по возможности общие) лайфхаки.
Маленький вопрос, когда дают редактировать посохи? После 2 уровня?
Были бы свободные часов так 1000+, даже не спрашивал бы тут. Но хорошо бы уложиться в часов в 200 (с секретами)
По возможности без больших спойлеров про мир, локации, секреты, боссов, сюжет и т.д. Мелкие спойлеры не критичны.
Путь отхода это то, что спасёт вас. Не суйтесь глубже в локацию, если не знаете её устройство, вначале исследуйте получше.
Спасибо, да, так и делаю, как спецназовец на зачистке здания. Долго и душно, но безопасно!)
Посохи можно редактировать в хабах после каждой локации.
Там же иногда можно взять перк, который позволяет редактировать их везде
Маленький вопрос, когда дают редактировать посохи? После 2 уровня?
в любом храме после телепорта или с наличием перка «craft everywhere» чтобы менять их вообще когда хочешь.
Но хорошо бы уложиться в часов в 200 (с секретами)
Без читов не уложишься
Про бэкап сидов (что такое сид?) и соответственно сохранение и загрузку не понял совсем.
Ну а как только обзаведешься достаточным количеством хп, перков и хорошим опшным вандом, можно и секреты поразгадывать. Поубивать мировых боссов, пособирать орбы, создать черную дыру, создать солнце, поменять их местами, ну и вот это все в общем)
Спасибо большое! Как проверю, отпишусь!
Я однажды подобрал заклинание кислотного шара. Думал, ща бахну! По итогу использовал его и огромный кислотный шар появился и начал расширяться, сразу убив меня.
главное не купить посох, а рефрешнуть скилы для персонажа. Так будет выше шанс взять неуязвимость.
По отношению к кому?
К игре? К сложности? К себе?
Копируй сейвы руками. Была какая-то утилитка, которая делала это за тебя.
до т3 спускайся, потом ищи путь наверх. Хилки между уровнями экономь(там же и посохи можно редактировать), от сида зависит алхимия, гугли что будет при смешивании веществ в твоем мире. рекомендую экспериментировать с электричеством, получив, например, защиту от него.
Спасибо!
Смешивание веществ это каких именно? То что на земле валяется, нефть, алкоголь полиморфин кислота вода и тд? Они вроде не смешиваются? Или содержимое склянок в желудке? вроде не т такой механики.
Endings
This content includes possible gameplay spoilers or secrets. Tread carefully.
Once you obtain the Sampo and (optionally) defeat Kolmisilmä, Noita has four possible endings. All of the following endings are activated by ‘completing the work’ with the Sampo in your possession, and they lead to a credits screen once you die. The ending you achieve depends on the location you do this in and the number of Orbs of True Knowledge you have acquired to this point. Each of the endings will unlock a piece in the Achievement Pillars.
Contents
The Greed Ending [ ]
Defeating Kolmisilmä will open a portal to The Work (End), although the area can also be accessed by digging past the brickwork, extremely dense rock, and the lava in the Volcanic Lake. Completing the work here will turn the world into gold, including the player.
The Toxic Ending [ ]
Completing the work can also be done at the Mountain Altar on the surface; If you lack more powerful spells such as Black Hole or Luminous Drill to backtrack, you can head backwards through The Tower as long as you have something capable of digging through dense rock.
If you have between 0-4 or between 12-31 Orbs of True Knowledge (in NG, NG+1-5), completing the work here will turn the world into toxic gold, but will leave the player alive. Toxic gold quickly kills the player unless they have Toxic Immunity; additionally, all potions and magical liquids are transmuted, so surviving the damage with Ambrosia is not feasible.
The Pure Ending [ ]
If you complete the work at the Mountain Altar with exactly 11 Orbs of True Knowledge, the world instead turns into normal gold without harming the player. Many particle effects are given a gold version, all potions are transmuted into gold, powders, liquids, and rigid body objects are turned into the powdery ‘gold’ material, and solid objects are turned into solid ‘gold veins’. Corpses are turned into gold veins, but any new enemies killed don’t drop a corpse.
Spells that create materials, such as Cement, Blood Cloud, and Acid Ball, produce powdered gold, while explosive spells and Ground to Sand will turn gold veins into powdered gold.
Although rigid body objects are collected quickly when touched, they retain many of their typical properties; for example, light fixtures and explosive objects still explode if you collect the powder they are made of, and the Worm Crystal will similarly give the ‘you feel less safe’ notification. Spells that create rigid body objects such as Rock and Hollow Egg create gold versions of themselves, but similarly retain their usual properties. One exception to the rule are the green crystals in the Temple of the Art; although the red and purple ones yield their usual effects, the green ones no longer produce cursed rock.
The Curse of Greed can still be picked up, but the white circular transmutation waves it produces do not transmute any material. As a result, you can easily head through The Tower and unlock the Divide by 10 spell without risk.
The cursed rock that separates parallel worlds retains the curse if you walk into the space it used to be, and the lack of Ambrosia or other magical liquids makes travel into parallel worlds more difficult.
The Peaceful Ending [ ]
See the Peaceful Ending Guide for many additional details.
Amulet of Yendor [ ]
Obtaining a 34th orb is possible if one drops from an already exceedingly rare great chest at a 1 in 10,000,000 chance, the salt will now be called Amulet of Yendor and have a new description «It is said to possess powers which mere mortals can scarcely comprehend, let alone utilize» upon picking up the amulet the sky background changes colours. Returning the amulet to the sky altar plays the same animation as the peaceful ending however on world restoration the character’s health is displayed as ∞/∞ and they are immune to all forms of damage including polymorphine, as the player cannot die by any means the only way to enter a new run is by selecting new game. Achieving this ending grants the player character a very similar golden necklace to the peaceful ending but with a red gemstone inside the necklace.
New Game Plus and changes to orb requirements [ ]
In a standard run of the game, completing the work at the Mountain Altar with between 5 to 10 orbs will trigger New Game Plus, causing many terrain changes and an increased difficulty. In addition, it will change the orb requirements for each ending; in general, you need an additional orb for each level of New Game Plus to reach the next level. The full chart of orb requirements is as follows:
Red is Toxic, Orange is NG+, Blue is Pure, Green is Peaceful, Black is impossible to attain. The x axis depicts the level of NG+, with 1 being the normal game; the y axis depicts the number of Orbs of True Knowledge.
Trivia [ ]
Gallery [ ]
A rock spell in the Pure Ending producing a solid gold rock.
Enemies killed in the Pure ending don’t produce a corpse.
The Blood Cloud spell producing gold powder instead of blood.
The player character with a golden necklace after the peaceful ending
The player character with a bejewelled necklace after achieving the Amulet of Yendor ending (crown is unrelated to this ending)