picked non ref av object fallout 4 что делать

Dropping weapons/armor, «Picked Non Ref AV Object.»

Fallout 4

User Info: Sniper0061

Console and clicking them. Instead of bringing up their ref IDs, I get the error message, «Picked Non Ref AV Object.»
This has rendered me completely unable to check the ref ID codes of a great deal of things, not just stuff I drop. A lot of things in the world are acting this way as well, but not all of them. Things like buildings and ruined cars show their codes, but the ground for example gives me «Picked Non Ref AV Object.»

User Info: pyro_bunta

That should list all the base IDs of whatever word you type in. For example:

Will likely list all the Combat Armor parts’ Base IDs.

Then you can do stuff like player.additem [code] [amount]

User Info: Sniper0061

That should list all the base IDs of whatever word you type in. For example:

Will likely list all the Combat Armor parts’ Base IDs.

Then you can do stuff like player.additem [code] [amount]

Thanks, but I was trying to add a weapon trait to a weapon I own. I need, specifically, to be able to click the weapon and have the console display that it has been targeted.

User Info: Sniper0061

User Info: pyro_bunta

Try moving the camera closer to the weapon? I’ve been able to click on objects so far.

Is what you’re trying to do even possible?

User Info: thelocalhentai

f*** all that clicking crap (seems like stuff have weird hitboxes).

Drop item
HOLD item (hold e on it)
`
getplayergrabbedref

User Info: Sniper0061

Try moving the camera closer to the weapon? I’ve been able to click on objects so far.

Is what you’re trying to do even possible?

I have tried getting closer, farther, and even fast travelling to Sanctuary in order to avoid accidentally clicking air particles or tall grass instead. Secondly, yes It’s very possible. For example, using the following method can give you a minigun with explosive rounds.

«player.additem 1f669 1» gives the minigun
drop the minigun, open the

console and click the minigun (the step that is giving me the «Picked Non Ref AV Object» error).
«amod 1373bd» with the minigun selected in the console while on the ground will apply the Explosive weapon trait.

Next, pick up your explosive round minigun.

There are a lot of weapon traits I wanted to test on a dummy character, but this issue is completely nullifying my ability to do so.

Источник

Picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Fallout 4

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

But there are two objects you can use to lay down a flat foundation ABOVE those pesky features, which can «clip» into the ground, rocks, some stone walls, and so on.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Yeah, Bethesda kinda keeps fudging with the code all the time and making stupid changes like these that overcomplicate things.

Edit: I’m basically just whining about the fact that I can’t delete obstructive things from my settlement. They probably had strong reasons for adding things like this to the engine, it’s just obnoxious to me personally.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

The game doesn’t even want you using existing buildings. There’s some weird bug where if you place beds on ground that isn’t placed by you, when you leave it will eventually not recognize those things. That’s why you’ll see you have missing beds sometimes when you look at your workshops. So if you place beds in the ruined houses in Sanctuary, when you leave the happiness rating starts to drop because the game thinks you don’t have enough beds.

But then the game also doesn’t like your buildings either. If you place a floor that doesn’t have a foundation under it off the ground, and you move far enough away, the game takes away its physics, and the settlers fall through the floor. I tried building a house ontop of an overpass near Finch Farm, and everytime I show up I witness all the settlers falling through the floor.

Or how Bethesda for some reason put the spawn point of settlers at Croup Manor at the bottom of the cliff in the water.

Workshops are completely ♥♥♥♥♥♥ in this game. And until the GECK comes out, I don’t see it getting fixed, because I’m sure Bethesda is focusing on DLC over bug fixes right now, like they usually do in these games.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

You’re probably not subscribed to this discussion, but on the off chance you are and see this:

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Workshops are completely ♥♥♥♥♥♥ in this game. And until the GECK comes out, I don’t see it getting fixed, because I’m sure Bethesda is focusing on DLC over bug fixes right now, like they usually do in these games.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Does this work with the nonref objects? I’ve never even thought about trying it. Would help with cleaning stuff up or even just moving that pesky grass that pops through my foundations.

No it doesn’t. It only works on objects that have IDs. It’s best not to use any mods that alter nonref objects or cleans up cells until the GECK comes out. It causes way too many issues and bugs.

I tested a couple, and the problems they cause outweigh the benefits they provide.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Does this work with the nonref objects? I’ve never even thought about trying it. Would help with cleaning stuff up or even just moving that pesky grass that pops through my foundations.

No it doesn’t. It only works on objects that have IDs. It’s best not to use any mods that alter nonref objects or cleans up cells until the GECK comes out. It causes way too many issues and bugs.

I tested a couple, and the problems they cause outweigh the benefits they provide.

Yeah, mods that alter the worldspace like that cause pretty awful bugs.

The issue is that I feel like they might just be flagged as nonref objects in order to prevent the player from accidentally deleting the ground and stuff, you know? http://gfycat.com/CourteousFrailChrysomelid suggests that some people can totally select and thus markfordelete (for everyone’s benefit: don’t use disable like the author of the image, it just hides things rather than removing them) all those little dirt piles, which for me/presumably most of the people in this thread are flagged as nonref. That said, I have no idea how or why this guy can select that stuff and I can’t.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

There’s a few mods out there that uncombine the meshes of the junk piles and rubble, which is why that person is able to disable them. 99% of them will cause the cell reset bug.

I found yesterday a mod called Spring Cleaning. It surprisingly has a way to turn the junk piles into scrapable objects by uncombining the meshes, through use of an esp file and an ini edit. This prevents the cell reset bug, but also turns some settlements uinbuildable. Covenant, Castle, Croup Manor, the Marina can’t be built in existing interiors for some reason. The objects pass through the floors.

I decided to test it out. I have to build up the settlements before using the mod, and then enable it after I’ve built inside existing structures. Once enabled, you can scrap pretty much everything, but a lot of the junk piles cover up seams and holes left from poor object placement by Besthesda, so removing all the junk has its drawbacks.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

There’s a few mods out there that uncombine the meshes of the junk piles and rubble, which is why that person is able to disable them. 99% of them will cause the cell reset bug.

I found yesterday a mod called Spring Cleaning. It surprisingly has a way to turn the junk piles into scrapable objects by uncombining the meshes, through use of an esp file and an ini edit. This prevents the cell reset bug, but also turns some settlements uinbuildable. Covenant, Castle, Croup Manor, the Marina can’t be built in existing interiors for some reason. The objects pass through the floors.

I decided to test it out. I have to build up the settlements before using the mod, and then enable it after I’ve built inside existing structures. Once enabled, you can scrap pretty much everything, but a lot of the junk piles cover up seams and holes left from poor object placement by Besthesda, so removing all the junk has its drawbacks.

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

If you delete the ini edit, everything you delete returns. If he could fix the issues with not being able to build inside some pre-existing buildings, it wouldn’t be an issue. As it stands right now there are as many drawbacks to the mod as benefits. But, it is better than all the others I’ve tried, because it doesn’t cause the cell reset bug, and doesn’t cause the sprinting bug when fast traveling to settlements.

The mod author says to get around the issue with pre-existing buildings, instead of using the ini edit he uses the cell enabler option, builds what he wants to build, and then disables the cell enabler option before leaving the cell. I haven’t personally tried it.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

If you delete the ini edit, everything you delete returns. If he could fix the issues with not being able to build inside some pre-existing buildings, it wouldn’t be an issue. As it stands right now there are as many drawbacks to the mod as benefits. But, it is better than all the others I’ve tried, because it doesn’t cause the cell reset bug, and doesn’t cause the sprinting bug when fast traveling to settlements.

The mod author says to get around the issue with pre-existing buildings, instead of using the ini edit he uses the cell enabler option, builds what he wants to build, and then disables the cell enabler option before leaving the cell. I haven’t personally tried it.

Источник

Picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Fallout 4

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

There’s no code in the console, but you need to turn off combined objects since that’s most of the reason why they’re locked.

Search for bUseCombinedObjects in the config file.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

There’s no code in the console, but you need to turn off combined objects since that’s most of the reason why they’re locked.

Search for bUseCombinedObjects in the config file.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

There’s no code in the console, but you need to turn off combined objects since that’s most of the reason why they’re locked.

Search for bUseCombinedObjects in the config file.

Источник

Picked non ref av object fallout 4 что делать

Как включить установку модов для Fallout 4: (есть 3 способа)

Способ №1: установка через менеджеры модов NMM, MO2, Vortex:
1. Скачайте и установите менеджер модов:
Nexus Mod Manager или
МО2 или
Vortex

2. Идём по пути «Мои документы/My Games/Fallout 4». В этой папке будет два файла Fallout4.ini и Fallout4Prefs.ini

3. 2 Открыть файл Fallout4Prefs.ini ищем строку [Launcher]. Непосредственно под ней должна быть строка: (если нету, то добавьте)

4. Сохранить и закрыть документ

5. Открыть файл Fallout4Custom.ini, если такого нет, то создайте текстовый документ с названием Fallout4Custom, измените расширение txt на ini. (если недоступно расширение или изменение расширения, то гуглите как включить возможность менять расширение файла). Должен получится файл Fallout4Custom.ini (а не Fallout4Custom.ini.txt).

6. Добавьте в него следующие строки. Тоже самое нужно сделать если вы пользуетесь менеджером Mod Organizer 2, только такой файл нужно сделать в папке куда установлен MO2, смотрите папку profiles/Default или свое имя/fallout4custom.ini и дописать также

7. Сохранить и закрыть документ.

8. Всё, вы готовы, чтобы устанавливать моды.

Способ №2: активация модов непосредственно в самой игре (начиная с патча 1.5, добавлена официальная поддержка модов):
1. Вам нужно обязательно иметь регистрацию и аккаунт на сайте bethesda

2. Далее уже просто скачиваете моды с Нексуса или с сайтов, устанавливаете моды согласно описанию установки, у нас на сайте например в каждом описании мода есть описание установки.

3. Далее запускаем игру, в меню игры заходим в раздел «Модификации», вам предложат ввести логин и пароль (это данные от вашего аккаунта на сайте bethesda), выбираем опцию «Порядок загрузки» и у вас покажется весь список ваших установленных модов, активируйте их если галочки сняты и также можете отсортировать порядок esp. файлов.

4. Всё, можете играть.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать
picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать
picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

2. Открыть файл Fallout4Prefs.ini ищем строку [Launcher]. Непосредственно под ней должна быть строка: (если нету, то добавьте)

3. Сохранить и закрыть документ

4. Открыть файл Fallout4Custom.ini, если такого нет, то создайте текстовый документ с названием Fallout4Custom, измените расширение txt на ini. (если недоступно расширение или изменение расширения, то гуглите как включить возможность менять расширение файла). Должен получится файл Fallout4Custom.ini (а не Fallout4Custom.ini.txt).

5. Добавьте следующие строки

6. Сохранить и закрыть документ.

7. Далее уже просто скачиваете моды с Нексуса или с сайтов, устанавливаете моды согласно описанию установки, у нас на сайте например в каждом описании мода есть описание установки.

8. После установки мода идём по пути/диск С/пользователи/своя учётка/App Data/Local/Fallout4/ plugins.txt (нажимаете правой кнопкой на этот файл и смотрим свойства. Снимаем галочку для чтения, закрываем и сохраняем). В файл plugins.txt вписываем все esp. файлы от устанавливаемых модов, перед каждым esp. должна быть звёздочка. Например:

9. Сохраните файл и играйте.

Дополнительно (не обязательно, это для ведения отчета логов): При установке модов требующих F4SE
— В папке Data в игре создать папку F4SE, внутри папки F4SE создать текстовый файл f4se.ini
— Открыть файл f4se.ini и просто добавить раздел [Interface]и ниже вставить строчку bEnableGFXLog=1, сохранить документ (не забудьте снять галочку только для чтения)

Дополнительная информация:
1. Доступ к контенту в разделах «Модификации» и «Creation Club» будет только в том случае, если компьютер подключен к интернету. В противном случае кнопки в меню будут серыми и неактивными, а в самой игре будет активна только кнопка «Модификации», но что-либо сделать со списком модов будет невозможно. Поэтому, для работы с модами через игровой менеджер, включаем интернет, запускаем игру и делаем что угодно со своим списком модов. Далее можно выйти из игры, отключить интернет и спокойно играть дальше без интернета.

Picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

Fallout 4

But there are two objects you can use to lay down a flat foundation ABOVE those pesky features, which can «clip» into the ground, rocks, some stone walls, and so on.

Yeah, Bethesda kinda keeps fudging with the code all the time and making stupid changes like these that overcomplicate things.

Edit: I’m basically just whining about the fact that I can’t delete obstructive things from my settlement. They probably had strong reasons for adding things like this to the engine, it’s just obnoxious to me personally.

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

1 дек. 2015 в 12:56 That’s actually a goot point: the game is missing «peaked roof» elements for repairing broken, existing roofs. 1 дек. 2015 в 13:02

The game doesn’t even want you using existing buildings. There’s some weird bug where if you place beds on ground that isn’t placed by you, when you leave it will eventually not recognize those things. That’s why you’ll see you have missing beds sometimes when you look at your workshops. So if you place beds in the ruined houses in Sanctuary, when you leave the happiness rating starts to drop because the game thinks you don’t have enough beds.

But then the game also doesn’t like your buildings either. If you place a floor that doesn’t have a foundation under it off the ground, and you move far enough away, the game takes away its physics, and the settlers fall through the floor. I tried building a house ontop of an overpass near Finch Farm, and everytime I show up I witness all the settlers falling through the floor.

Or how Bethesda for some reason put the spawn point of settlers at Croup Manor at the bottom of the cliff in the water.

Workshops are completely ♥♥♥♥♥♥ in this game. And until the GECK comes out, I don’t see it getting fixed, because I’m sure Bethesda is focusing on DLC over bug fixes right now, like they usually do in these games.

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

You’re probably not subscribed to this discussion, but on the off chance you are and see this:

11 дек. 2015 в 13:47 11 дек. 2015 в 14:20

I’ve resorted to using the console commands
modpos
modangle
modscale

to get things where I want them to go. It is time consuming, but it allows me to place anything I want anywhere I want. I was able to fix the house’s roof in Kingsport Lighthouse using them.

Does this work with the nonref objects? I’ve never even thought about trying it. Would help with cleaning stuff up or even just moving that pesky grass that pops through my foundations. 11 дек. 2015 в 14:24 Workshops are completely ♥♥♥♥♥♥ in this game. And until the GECK comes out, I don’t see it getting fixed, because I’m sure Bethesda is focusing on DLC over bug fixes right now, like they usually do in these games.

11 дек. 2015 в 19:07
Does this work with the nonref objects? I’ve never even thought about trying it. Would help with cleaning stuff up or even just moving that pesky grass that pops through my foundations.

No it doesn’t. It only works on objects that have IDs. It’s best not to use any mods that alter nonref objects or cleans up cells until the GECK comes out. It causes way too many issues and bugs.

I tested a couple, and the problems they cause outweigh the benefits they provide.

Does this work with the nonref objects? I’ve never even thought about trying it. Would help with cleaning stuff up or even just moving that pesky grass that pops through my foundations.

No it doesn’t. It only works on objects that have IDs. It’s best not to use any mods that alter nonref objects or cleans up cells until the GECK comes out. It causes way too many issues and bugs.

I tested a couple, and the problems they cause outweigh the benefits they provide.
Yeah, mods that alter the worldspace like that cause pretty awful bugs.

12 дек. 2015 в 14:09

There’s a few mods out there that uncombine the meshes of the junk piles and rubble, which is why that person is able to disable them. 99% of them will cause the cell reset bug.

I found yesterday a mod called Spring Cleaning. It surprisingly has a way to turn the junk piles into scrapable objects by uncombining the meshes, through use of an esp file and an ini edit. This prevents the cell reset bug, but also turns some settlements uinbuildable. Covenant, Castle, Croup Manor, the Marina can’t be built in existing interiors for some reason. The objects pass through the floors.

I decided to test it out. I have to build up the settlements before using the mod, and then enable it after I’ve built inside existing structures. Once enabled, you can scrap pretty much everything, but a lot of the junk piles cover up seams and holes left from poor object placement by Besthesda, so removing all the junk has its drawbacks.

There’s a few mods out there that uncombine the meshes of the junk piles and rubble, which is why that person is able to disable them. 99% of them will cause the cell reset bug.

I found yesterday a mod called Spring Cleaning. It surprisingly has a way to turn the junk piles into scrapable objects by uncombining the meshes, through use of an esp file and an ini edit. This prevents the cell reset bug, but also turns some settlements uinbuildable. Covenant, Castle, Croup Manor, the Marina can’t be built in existing interiors for some reason. The objects pass through the floors.

I decided to test it out. I have to build up the settlements before using the mod, and then enable it after I’ve built inside existing structures. Once enabled, you can scrap pretty much everything, but a lot of the junk piles cover up seams and holes left from poor object placement by Besthesda, so removing all the junk has its drawbacks.

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

13 дек. 2015 в 12:04

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

If you delete the ini edit, everything you delete returns. If he could fix the issues with not being able to build inside some pre-existing buildings, it wouldn’t be an issue. As it stands right now there are as many drawbacks to the mod as benefits. But, it is better than all the others I’ve tried, because it doesn’t cause the cell reset bug, and doesn’t cause the sprinting bug when fast traveling to settlements.

The mod author says to get around the issue with pre-existing buildings, instead of using the ini edit he uses the cell enabler option, builds what he wants to build, and then disables the cell enabler option before leaving the cell. I haven’t personally tried it.

Yeah, trying to play/fix Bethesda games is a black hole.

So you’ve had some success with Spring Cleaning? Are you able to activate the INI, disable/markfordelete all the junk piles, and then deactivate the INI it again to restore the world to its normal state but retain the freshly cleaned settlements?

If you delete the ini edit, everything you delete returns. If he could fix the issues with not being able to build inside some pre-existing buildings, it wouldn’t be an issue. As it stands right now there are as many drawbacks to the mod as benefits. But, it is better than all the others I’ve tried, because it doesn’t cause the cell reset bug, and doesn’t cause the sprinting bug when fast traveling to settlements.

Picked non ref av object fallout 4 что делать

So anytime I drop a minigun or a Double-Barreled Shotgun and I click on it, the consle displays this. Does it mean these don’t have object refrences or something?

I want to mod a couple weapons for my companions to make them have more personalized weapons, but I can’t do it with this appearing in the consle.

So does anyone know a way around this or am I just screwed?

22 ноя. 2015 в 21:39

Try circling them and click from other angles, picking them up and laying them against walls, holding them directly up so they’re above you, with the sky behind them, try quicksaving and reloading, also try making sure the weapon is «rested» and not moving at all.

Do not mod them while they are lying flat against the floor, as the model changes and drops slightly, which will cause them to clip through the ground and fall through off the map.

picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть фото picked non ref av object fallout 4 что делать. Смотреть картинку picked non ref av object fallout 4 что делать. Картинка про picked non ref av object fallout 4 что делать. Фото picked non ref av object fallout 4 что делать

With the mod installed, I could select and clear debris from Red Rocket using the developer console, just as others had done. When I uninstalled the mod, all the debris returned, and «picked non ref AV object» returned as well.

The reason I had uninstalled was because that particular mod can reset your power armor located the affected settlement to default, unmodified T-45 power armor. On the advice of a friend, I bought a new Power Armor Frame from Arturo in Diamond City, and this frame is not reset with the mod installed, allowing me to return to using the mod without negative consequences.

I hope this helps others experiencing the same frustration.

TL;DR: If while attempting to clear debris from a settlement, you are getting the maddening and inexplicable error «picked non ref AV object,» try the mod to expand Red Rocket. To work around the issue of that mod resetting your Power Armor at the settlement, buy a new Power Armor Frame from Arturo and use that frame instead.

Играете в Fallout 4 в режиме Выживания, но разочарованы тем фактом что многие функции, такие как консоль, быстрое путешествие, сохранение заблокированы, тогда этот мод для вас! Автор вернул эту возможность обратно! Да, это читерно, но без этих функций в некоторых случаях просто не обойтись. Этот плагин который работает через F4SE, восстанавливает некоторые жестко закодированные функции, которые отключены в доступе в режиме выживания.

Примечание:
Это абсолютно новый мод от другого автора, поэтому вам нужно будет удалить некоторые файлы, читайте ниже как обновиться.

Обновление:1.4.0
— Сделал эту версию плагина независимой, так что мод должен работать с большинством версий игры (от версии 1.9.4.0 и выше) до тех пор, пока сигнатуры функционала остаются неизменными.

Обновление:1.3.0
— Добавлена поддержка для игры версии 1.10.26.0

Обновление:1.2.2
— Добавлена поддержка MCM меню (требуется мод Mod Configuration Menu), вы можете изменить настройки мода с помощью MCM прямо в самой игре, но для изменения настроек требуется перезапуск игры для вступления изменений в силу (для обеспечения безопасности, потому что изменение двоичных кодов во время выполнения может вызвать непредвиденные проблемы).

Обновление:1.2.1
— Исправлена ошибка, при которой автосохранение при переходах не работали в режиме выживания (только для последней версии игры 1.10.20, поддержки старой версии игры больше не будет).

Обновление:1.2.0
— Добавлена поддержка для игры версии 1.10.20.0
— Добавлен вариант настройки для включения/отключения веса стимуляторов и боеприпасов в режиме выживания.
— Восстановлена команда ToggleImmortalMode (TIM)
— Заменена опция iRestoreVanillaCompassSettings с двумя параметрами компаса, одна для отображения местоположений на компасе, другая для показа красной точки противника на компасе

[Характеристики]
* Включение быстрого перемещения в режиме выживания.
* Разблокировка консоли.
* Полностью восстановленная команда TGM и TIM в консоли.
* Включение стандартного механизма автоматического сохранения.
* Включение стандартного «быстрого сохранения», вы можете сохраняться через F5, чтобы создать быстрое сохранение.
* Включение кнопки сохранения/загрузки в системном игровом меню.
* Вы даже можете обратно вернуться в режим выживания после смены/выхода из этого режима.
* Восстановление игровых настроек компаса, компас теперь будет показывать местоположение и красные точки врагов.
* Отображение настроек автоматического сохранения на странице системного меню в режиме выживания.
* Включение достижений, когда вы играете с модами.
* Включение или отключение веса стимуляторов и боеприпасов в режиме выживания.
* Вы можете включить/выключить все эти функции, перечисленные выше, в файле UnlimitedSurvivalMode.ini

Настройки мода в МСМ меню:
Вы можете быстро путешествовать.
Разблокировка консоли.
Включение консольной команды TGM (режим бога) и TIM
Вы можете нажать F5, чтобы создать «быстрое сохранение».
Включение кнопки сохранение/загрузка в меню паузы.
Вы можете вновь включить режим выживания, когда выйдите из этого режима.
Показывать настройки автоматического сохранения в меню паузы.
Включение системы автоматического сохранения игры.
Отображать красные точки врагов на компасе.
Отображать местоположение/локации на компасе.
Отключение веса патронов и стимуляторов в режиме выживания.
Включение работы достижений (ачивки), когда вы играете с модами.
* Чтобы изменения вступили в силу, нужно после настроек опций перезагрузить игру (для обеспечения безопасности, так как изменение двоичных кодов во время изменения, может вызвать непредвиденные проблемы).

Требования:
Fallout4 версия от 1.9.4.0 и выше
Fallout 4 Script Extender (F4SE) от 0.4.2 и выше
Mod Configuration Menu 1.12 и выше

Совместимость:
— Не совместим с любым модом который также разблокирует данные функции режима выживания.

При обновлении от старых версий до 1.4.0:
— Отключите и удалите файл SMC.esp из папки Data в игре если таковой имеется.
— Удалите файлы UnlimitedSurvivalMode.ini и UnlimitedSurvivalMode.dll по пути Data/F4SE/Plugins/
— Установите новую версию

Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
1. Установить через менеджеры модов или вручную, в архиве берем папки F4SE и MCM и помещаем в папку Data в архиве, подтвердить слияние папок если потребуется.
2. В игре в разделе «Настройки модов» на паузе выбрать данный мод и настроить нужные функции.
3. Чтобы изменения настроек в МСМ меню вступили в силу, нужно после изменений перезагрузить игру (для обеспечения безопасности, так как изменение двоичных кодов во время изменения, может вызвать непредвиденные проблемы).
4. Как устанавливать моды читаем в данной теме.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *